13. 10. 2013

Když se řekne nostalgie ...

... tak se mi také vybaví populární nostalgické jízdy vlaků vedených historickými lokomotivami. U jedné z nich jsem nedávno stál v Technickém muzeu. Naprosto mne ohromila svojí velikostí. Vedle té masy železa si připadáte jako ve snu. Ještě dlouho poté jsem si kladl otázku, jak působivé by bylo sledovat průjezd takového kolosu některým z nádraží ...
Neuplynul ani měsíc od návštěvy NTM a já sedím v jednom z historických vagonů, taženým historickou parní mašinkou s označením 310.072. Tedy, v porovnání s velikostí lokomotivy z muzea, je jen její "chudou příbuznou", přesto ve mne zanechala velký dojem, umocněný přítomností blízkých osob a také pěkným doprovodným programem. A o čem vlastně hovořím? Uplynulý víkend proběhly v Turnově oslavy výročí 110 let místní dráhy Jičín - Turnov, 110 let parní lokomotivy 310.0134 a 20 let od založení Klubu přátel železnice Českého ráje. K této příležitosti se v sobotu konaly jízdy zvláštních parních vlaků po jubilující trati tažené parními lokomotivami 310.072 z Plzně a turnovskou 310.0134. ... http://cartesmaximum.blogspot.cz/2013/10/kdyz-se-rekne-nostalgie.html
Pavel Kancnýř:  http://cartesmaximum.blogspot.cz/