25. 4. 2015

"Wifag ani zdaleka nevyčerpal všechny svoje možnosti..."

Dobrý den vážení přátelé, diskutoval jsem předběžně s mistrem Martinem Sochůrkem tisk známky 0844 Chomutov, protože při bližším studiu obrazu známky jsem si všiml tzv. plné rozety, která je patrná na fasádě domu u pravého rámečku. 

Zprvu jsem nechápal jak mohla tato rozeta vzniknout na hlubotiskovém tisku, když jsem ji dosud pozoroval na tisku ofsetem to znamená rastrovým. Díky dokonalému soutisku hlubotiskových barev fialové a světle hnědé vznikla tato pro mě neuvěřitelná skutečnost, se kterou jsem se dosud u tisku rotačkou nesetkal. V příloze skenu posílám obrázek tohoto dokonalého soutisku, který tento obrazový vjem způsobil. Proč o tom píšu? Protože v poslední době se na hlavu tiskařů snáší „mnoho povyků pro nic“ a tato známka navržená paní Svobodovou podle mne z hlediska výtvarného návrhu perfektního sladění měkkých barev a dokonalého tisku tolik v poslední době kritizovaného Wifagu, dokazuje, že Wifag ani zdaleka nevyčerpal všechny svoje možnosti. Podle mne bude tato známka za rok aspirovat hodně vysoko v hodnocení nejoblíbenějších známek. V tomto případě se totiž sešla velmi dobrá příprava klasického provedení návrhu známky (nikoliv pomocí PC), se kterou si grafické pracoviště PTC poradilo velmi dobře a tiskaři to nakonec zvládli na jedničku, aspoň podle materiálu, který jsem stačil prohlédnout.
Takže gratuluji a říkám ať žije Wifag!
Nemohu se nezmínit ani o známce č. 0845, která se rodila v určitých porodních bolestech. Podle mého skromného názoru se jedná o velmi dobrou známku se sportovní tematikou, kterou navrhla studentka grafické školy v Praze Kateřina Podoláková a tiskaři zde opět odvedli velmi dobrou práci, když známku tiskli 5 barvami a museli tak archy vkládat do tiskařského stroje 2x. Stříbrná barva PANTONE působí velmi dobře a „draze“.
Takže to je z mé strany vše a omlouvám se za obšírnější názor, ale považoval jsem to za spravedlivé vůči všem, kteří se na této práci podíleli, říci.
Děkuji a přeji všem ať se práce daří ku prospěchu české známkové tvorby.
S pozdravem
Ing. Jaroslav Konečný