24. 10. 2019

Divadlo Semafor slaví 60. narozeniny i poštovní známkou

Česká pošta ve spolupráci s divadlem Semafor představila novou příležitostnou poštovní známku s názvem 60 let divadla Semafor. Motivem známky jsou siluety, které představují osobnosti a formy charakterizující tvorbu oblíbeného pražského divadla. Autorem výtvarného návrhu známky, obálky prvního dne vydání (FDC) a příležitostného razítka je Jiří Suchý, rytcem obálky prvního dne Jaroslav Tvrdoň.
„V dnes již legendárním Divadle Semafor začínala svou kariéru celá řada populárních osobností české kultury. Nové poštovní známce bych tedy popřál, aby se stala rovněž populární a to nejen mezi filatelisty, ale i u široké veřejnosti,“ uvedl Jiří Střecha…
… „Já mám ke známkám zvláštní vztah, protože je sbírám. Vytvořit tuhle známku nebylo jednoduché. Vytvořený návrh jsem si vždy zmenšil a to co jsem nakreslil, jsem vyhodil a nakreslil znovu. Až jsem došel k takovému zjednodušení, které v miniatuře vypadalo jakž takž přijatelně. Tak doufám, že se bude známka líbit,“ řekl tvůrce známky Jiří Suchý…
Další informace z webu České pošty ZDE.