Nové známky A1051: 30. výročí sametové revoluce a Karel Kryl (společné vydání se Slovenskem)
Český aršík vychází jako společná známka se Slovenskem, i když se grafické provedení liší. Na časté dotazy upřesňujeme, že jsme pro známku nemohli použít loga OF a VPN, protože jsme nezískali autorská práva na tato loga. Na druhé straně, počátek společenské změny měli v rukou zejména studenti a proto jsme zvolili českou (a slovenskou) trikoloru.
V konečné verzi se obě známky liší především provedením (aršík a UTL), přesto mají mnoho společných markantů včetně autora Zdeňka Netopila.
Uvedení textu, že jde o společné vydání: Až na pár výjimek (např. společná emise České republiky společně se Slovenskem, Bulharskem a Vatikánem k oslavám 1150. výročí příchodu Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu) na českých známkách tyto souvislosti ve velké většině nezmiňujeme. Viz česko-lucemburská známka, česko-slovinský aršík, česko-lichtenštejnská známka, společná emise s úřadovnami OSN v New Yorku, Zurychu a Vídni, Jan Jesenius a další.
A na závěr: ilustrace této emise v tzv. brožuře Emisní plán nejsou v mnoha případech nic jiného, než první grafické návrhy. Brožura vychází koncem února kalendářního roku a v desítkách případů ještě není v této chvíli ve výtvarné komise rozhodnuto o konečném návrhu a někdy ani o autorovi. Neberte prosím tyto informace jako závazné, známková tvorba je tvůrčí proces, který ovlivňují desítky faktorů - od námětu, po jednoznačné zadání, tvůrčí invenci výtvarníků a rytců, volbu technologie až po polygrafickou realitu, která nemusí souhlasit se všemi těmito faktory, protože každý materiál - papír, barvy, ocel pro destičky, vzdušná vlhkost... mají jiné výsledné souvislosti.
V konečné verzi se obě známky liší především provedením (aršík a UTL), přesto mají mnoho společných markantů včetně autora Zdeňka Netopila.
Uvedení textu, že jde o společné vydání: Až na pár výjimek (např. společná emise České republiky společně se Slovenskem, Bulharskem a Vatikánem k oslavám 1150. výročí příchodu Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu) na českých známkách tyto souvislosti ve velké většině nezmiňujeme. Viz česko-lucemburská známka, česko-slovinský aršík, česko-lichtenštejnská známka, společná emise s úřadovnami OSN v New Yorku, Zurychu a Vídni, Jan Jesenius a další.
A na závěr: ilustrace této emise v tzv. brožuře Emisní plán nejsou v mnoha případech nic jiného, než první grafické návrhy. Brožura vychází koncem února kalendářního roku a v desítkách případů ještě není v této chvíli ve výtvarné komise rozhodnuto o konečném návrhu a někdy ani o autorovi. Neberte prosím tyto informace jako závazné, známková tvorba je tvůrčí proces, který ovlivňují desítky faktorů - od námětu, po jednoznačné zadání, tvůrčí invenci výtvarníků a rytců, volbu technologie až po polygrafickou realitu, která nemusí souhlasit se všemi těmito faktory, protože každý materiál - papír, barvy, ocel pro destičky, vzdušná vlhkost... mají jiné výsledné souvislosti.
Aktualizováno 11. 11. 2019
B. J.