16. 4. 2021

Řekli o filatelii (7) - Gabo Zelenay, rozhlasový sportovní komentátor

 
"Nevěříte? Dávno, dávno v krásných letech gymnaziálních radostí jsem dokázal, kráčejíc ve šlépějích otce, prosedět hodiny a hodiny nad známkami. A ne jednou ani dvakrát - zkoušel jsem slovy opsat miniaturní obrázky ze světa. Tak se rodily moje první reportáže. O palmách, tygrech, slavících, černoškách, fousatých velikánech. Nikdo je neslyšel. Ale mozaika známek, ta krásná nádhera mi dala cestu. Obrázkama vyjadřovat svět okolo mně. Jenomže ... prasklo potrubí a náš - spíše byteček mojí maminky, která opatrovala řadu albumů na známky, po smrti otce pro jednu ratolest - zalila špinavá voda. A bylo po sbírce. Několik kusů, které zůstaly, si vzal nejmladší bratr. Mně zůstaly jenom vzpomínky na krásné chvíle nad malinkatým, ale přece nádherným světem, který mi léta přibližovali mistři štětce, fotografie a rytiny ...
Ale ... v každé své reportáži vlastně napodobuji obrázky skládanými do sérií co vidím. A chci, a snažím se aspoň trošičku přiblížit, zpodobnit svět okolo mně. Sportovní svět. A protože neznám smutnou známku, vykresluji všechno v barvách s jistou dávkou básnické licence. Tak, jako před léty jsem si vybavoval nad známkami světa dálky, historii, umění a život."