Walter Müller: Personalizované známky
Z pověření vedení České námětové společnosti při SČF a vedení komise jurymanů SČF se Ing. Julius Cacka pokusil svým článkem „Personalizované známky v soutěžním exponátu – ano či ne?“ (Filatelie 1/2007, str. 31–2) a přednáškou na semináři „Současná situace a trendy ve filatelii“, proslovenou 17. 02. 2007 a publikovanou pod názvem „Klid po linii FIP…“ (Filatelie č. 6/2007, str. 43–4), otevřít diskusi k problematice tzv. personalizovaných známek.
Měl jsem příležitost zúčastnit se 2. sympozia tematické filatelie v Sankt Pöltenu, pořádaném 28. – 30. září 2007 Svazem rakouských filatelistů (dále jen VÖPh) >>>>> http://expo-net.blogspot.com/2007/10/2-symposium-der-thematischen-philatelie.html Problematice personalizovaných známek byly na něm věnovány 2 přednášky – ředitelky známkové tvorby rakouské pošty paní Silvie Klampfererové a předsedy komise námětové filatelie VÖPh a člena komise námětové filatelie FIP pana Petera Riedla. Zatímco S. Klampfererová se věnovala historii vzniku personalizovaných známek v Rakousku a jejich finančnímu přínosu pro rakouskou poštu, zaměřil se P. Riedl na aspekty filatelistického využití těchto známek. A proto – s jeho laskavým svolením – bych Vás rád v probíhající diskusi seznámil s některými zásadami, které do zahájení diskuse nebyly u nás známy.
Personalizované známky jsou v Rakousku definovány jako oficiální, poštovní správou vydané a schválené ceniny s možností privátního uspořádání (konstrukce). Jejich obraz a náklady tisku jsou stanoveny objednavatelem. Domnívám se, že s uvedenou definicí lze vzít jako východisko.
Komise námětové filatelie VÖPh porovnala personalizované známky s ustanoveními Oborového řádu FIP a Směrnice FIP pro hodnocení tematických exponátů, platnými od 1. 7. 2002 a došla k následujícím závěrům. Podle ustanovení 3.1.1 Oborového řádu FIP pro hodnocení tematických exponátů: ...
Celý text >>>>> http://www.japhila.cz/2008/Exponet_forum004.htm