28. 4. 2008

Stanovisko k údajným "virtuálním padělkům" v exponátu Hirš: TGM 1923-1925

Stanovisko k údajným "virtuálním padělkům" v exponátu Hirš: TGM 1923-1925

Na Exponetu jsem vystavil sestavu deskových čísel výplatních známek s portrétem presidenta TGM z let 1923-1925. Tato sestava je téměř kompletní a smyslem jejího zveřejnění bylo podat téměř ucelenou a troufám si říci i ojedinělou sbírku DČ tohoto období. Ihned po umístění exponátu na Exponetu jsem ale byl napaden, že exponát obsahuje tzv. "virtuální padělky" a vlastně nepřímo i ze zhotovení těchto padělků. Mrzí mě, že jsem v prvé řadě nebyl osloven já a požádán o vysvětlení, ale že byly rozesílány maily na všechny strany. Zásadně toto nařčení odmítám, naopak chci upozornit, že řada kusů měla původ ze sbírek Zd. Kvasničky a J. Nekvasila, kteří mě ochotně pomáhali ve snaze zkompletovat tato DČ. Jsem si vědom, že osočování a pomluvy se velice těžko vyvracejí a proto, abych tomuto zabránil hned zpočátku, rozhodl jsem se exponát z Exponetu stáhnout. Polemiky obdobného druhu a vzájemné osočování nijak filatelii neprospívají, jak jsme byli svědky již dříve a řada filatelistů je již tímto znechucena. Smyslem stažení exponátu je proto zamezit těmto výpadům a zbytečné polemice zabránit. Věřím, že většina filatelistů můj postup pochopí.
Pavel Hirš

27. 4. 2008 21:23 hod