14. 5. 2021

Přehled cen nejpoužívanějších služeb České pošty od 1. 4. 2021 s komentářem

 
Příjemná skládačka s nejdůležitějšími změnami od 1. 4. 2021.




Reakce čtenáře:

Na poště se podle mého názoru od nástupu ředitele Knapa lecos změnilo, zracionalizovalo. Např. říčanske Depo vybírá schranky v Kolovratech a Uhříněvsi, protože je to blíž, než jezdit z Malešic. Takových změn je jistě moc. Líbí se mi i změny v pobočkové sítí a umožnění samosprávám otevření Partnera ap.  

Nelíbí se mi, že např. poštovní podmínky umožňují doporučený dopis do hmotnosti 2,5 kg, v ceníku je do 2 kg. A dopis nad 2 kg vůbec pošta neodbavi. A pak např. v Říčanech donutí zaplatit i přes vylepené znamky - odbavit jako balík a vylepené známky neuznají. Až na můj telefonicky tvrdý zásah najednou vše šlo. Bez omluvy, beze slov, doplatek byl stejně 54 Kč a k tomu vyplacených 81 Kč tvoří poštovné více než od konkurence... 

Od zavedení D+1 se doručují zásilky doporučeně jakž takž. Zdaleka tomu tak není u obyčejných zasilek. Např. v Říčanech v pátek podaný dopis D+1 není doručen do Plzně ještě ve čtvrtek další týden. A naopak. V pátek odeslané obyčejné dopisy z Plzně nejsou doručeny ještě ve čtvrtek další týden, ani v místě do Plzně. Ale doporučené, odeslané také v pátek, byly doručeny hned v pondělí ekonomicky i prioritně. Doporučené dopisy z pondělí přišly hned v úterý opět nezávislé na tom, zda byly odeslány ekonomicky či prioritně.  

Při troše osvěty by přišla pošta o kšeft s baliky. Už i já se budu muset zamyslet. Chodit místo na poštu do Zásilkovny. 

Nejvíce však by mně zajímal ten rozpor max. hmotnosti doporučených dopisů. Jak je možné, že takový kolos má údaje na stránkách - asi - chybně. Při tom asi z 30.000 lidi to má někdo na starosti. Kromě některých opatření asi jde poště nejlépe zdražování....

To je má osobní reakce když jsem si přečetl na Exponetu o novém propagačnim materiálu, ceníku.  

Václav Vaněk