7. 5. 2021

Řekli o filatelii (11) - Jan Říha, fotbalový internacionál

 
"Co napsat o filatelii, když sám filatelista nejsem? Jako malý chlapec žijící v Písku jsem neměl možnost známky sbírat. Teprve asi v 15 letech jsem s tím začal. Byla to sbírka velice chudá, ale pro mne tehdy velice cenná. Tuto svou milovanou sbírku jsem daroval bratru dívky svého srdce pod podmínkou, že mi s ní sjedná schůzku. Bohužel naše akce ztroskotala na nezájmu o moji osobu, a tak jsem přišel o sbírku, o slečnu i o iluze. Nepamatuji si už, co byla pro mne větší ztráta, ale v každém případě tím skončila moje krátkodobá sběratelská činnost. Přes tento neúspěch jsem na filatelii nezanevřel a u svých přátel tento koníček velmi obdivuji. Při svých cestách do zahraničí jsem posílal lístky přátelům filatelistům a vždy pečlivě vybíral známky, aby se líbily. Filatelii  doporučuji hlavně mladým lidem, neboť prohlubuje znalosti o světě a přispívá ke zvýšení všeobecného vzdělání."